Saturday, December 18, 2010

hati mula berbelah bahagi

utk entry kali ni.. aku rase berbelah hati ckit... bulan lepas aku dpt tawaran ke uitm... yeeahh.. honestly aku mmg suke kos yg uitm offer 2.. tp aku rase aku xley nak g sane... syg la kan setahun setengah aku kat unisel ni... da hampir pecah kepala aku wat assignments, presentations, test, exams... xkan aku nak tinggal cam 2 je...??? lgpun tgal 1 sem sebelum aku praktikal... jadi sebagai seorang pelajar yg bertanggungjawab, aku harus habiskan ape yg aku da mulekan... kalau aku ckp cam 2, knp mst aku nk rase berbelah bahagi..???
sebenarnye aku berbelah bahagi sbb fikirkan kos yg akan dtg... bukan aku yg bayar sume2 benda kat cni.. duit ostel famly aku yg bayar... duit belanje mkn, minum, buku2, nota2, ngan seangkatan dengannye sume tajaan ikhlas drpd ummi, papa, ngan kakak aku... even ikhlas ak mstla kene bayar kn.. tggu la aku kje nnt.. akan ku bayar kesemua 2... InsyaAllah... doa2kanla kejayaan aku ye...:-) kalau aku g uitm,... 1- aku dpt join kos yg aku suke...2-dpt kurangkan kos belajar kat sna.. 3-dpt berfikir lbh matang..4-xboleh nak balik ruma selalu.... waaaa...... xnak la... susah nk blk nnt... tmbh lg ari raye,,, rebut2 nk kne beli tiket...
ummi ckp... fikirla mane yg terbaik.. wat keputusan gune akal yg waras.. jgn ikut nafsu atau perasaan... hilman pula nak aku jd lecturer... ye... kalau man xminta cam 2 pun aku tetap nk jd lecturer sbnrnye,,, cam akak ak la... tp lambat lg 2... kalau de rezeki, aku nak bukak tadika sendri... haaaa.. jangan jeles.... aku nk bukak lg hebat dr smart reader... nnt aku bincang ngan accountant aku macamane pembayaran die ok... tp jgn risau... xmahal pun... tggu la nnt ye...

1 comment:

  1. asenye, kalo hanta u blaja g hujung dunia pon u tetap rajin nak balik umah...:P

    ReplyDelete